Barter ticari şirketler için ürettikleri ürünleri/hizmetleri en kolay ve avantajlı şekilde takas yapmaları konusunda yardımcı olur. Bu şekilde üreticiler hem ürünlerini/hizmetlerini hem ellerindeki stokları tüketmiş olur ayrıca ihtiyaçlarını karşılamak için bütçelerindeki nakit çıkışını azaltmış olurlar. Barter’ ın üreticiler için sağlamakta olduğu bu avantaj sayesinde hem ihtiyaç duyulan ürünler temin edilmiş olur hem de istenirse tamamen nakit ödeme yerine ürünlerini/hizmetlerini kullanarak reklam ihtiyaçları karşılanmış olur.
Piyasa koşullarının zorlaştığı bu dönemde barter ile üreticiler hem ellerindeki fazla stokları tüketebilmekte hem de ihtiyaç duyulabilecek ürünleri/hizmetleri barter yaparak daha az nakit ödemeyle temin ederler. Barter ile üreticiler yeni müşteri çevreleri edinmelerine ve satılan ürünlerin karşılığı olan ücreti tahsil gibi bir takım sorunlarda yaşamamaktadır.