Örnek Barter Çözümleri
İnşaat Şirketleri;
İnşaat şirketleri malzeme ihtiyaçlarını gayrimenkullerini sisteme satarak temin
ederler. İnşaat sektörü dönemsel olarak canlılık gösterdiğinden satışlarında
zorlanmaya başladığı dönemlerde Barter Sistemi alternatif bir çözüm olmaktadır.
Bu kapsamda bir çok müteahhitlik firması yarım kalan inşaatlarını tamamlamıştır.
Turizm Şirketleri;
Oteller ihtiyaçlarını, konaklama ve organizasyon hizmetlerini satarak
karşılayabilirler. Alışveriş Çeklerini toplu olarak Yatırım Barter 'a satarak
konaklama hizmet hakkını devrederler. Yatırım Barter üyelerin ihtiyaçlarına göre
perakende satışlarını yapar.
Tekstil Şirketleri;
Özellikle konfeksiyon satışları olan şirketler Alışveriş Çeklerinin toplu olarak
Yatırım Barter 'a satışını yaparak karşılığında genel işletme giderlerini Barter
Sisteminden karşılarlar. Aynı zamanda tekstil firmaları stok ürünlerini sisteme
sunarak gayrimenkul alımı için barter bakiyesi oluşturabilirler. Böylelikle
firmalar, atıl ürünlerini değerlendirmiş olurlar.
Medya Şirketleri;
Medya şirketleri Barter'ın basit uygulaması olan takas sistemine oldukça yatkın
olup yaygın olarak kullanmaktadırlar. Ancak belirli bir doyum noktasından sonra
takas tekliflerini kabul edemez olurlar. Bu noktada Barter Sistemini kullanan
medya şirketleri ürün tekliflerini geri çevirmeden reklam hizmetlerini
rahatlıkla satabilirler.
Makine Üretim Şirketleri;
Özellikle Barter Leasing modeli ile yatırım kaynaklarını Barter Sisteminden elde
eden firmalar ürettikleri malları sisteme satarak borçlarını
kapatabilmektedirler.
Bilgisayar Pazarlama Şirketleri;
Satış kanallarını genişletmek ve çok daha fazla müşteriye hizmet etmek isteyen
bilgisayar şirketleri Barter aracılığı ile bu imkânı yakalamaktadır.
Satışlarının artmasıyla geleceğe ciddi anlamda yatırım yapan bilgisayar
firmaları verdikleri ürünler karşılığında özellikle genel giderlerini
karşılamaktadırlar. Bazı şirketler ise medya hizmetlerini satın alıp markalarını
güçlendirmektedirler.
Lojistik Şirketleri;
Kargo, Kurye ve taşımacılık hizmetlerini Alışveriş Çeki modellemesi ile topluca
satışını yaptıktan sonra kurum bilinirliğini arttırarak markalarının değerini
muazzam oranlarda artırmaktadırlar.